.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زارعی:شفافیت ابزار مبارز و مقابله با فساد است
رئیس مجمع نمایندگان مازندران شفافیت را ابزار مقابله با فساد دانست و از داوطلبان انتخابات به ویژه شوراها خواست با مردم صادق و شفاف باشند.

به گزارش شمال نیوز، حسینعلی زارعی با تاکید بر اینکه شفافیت ابزار مقابله با فساد به شمار می‌رود، اظهار داشت: شفافیت سبب می‌شود مسائل پنهان و فسادزا برداشته و حذف شود.

 

وی با عنوان اینکه اگر داوطلبی شفاف با مردم رفتار کند، سبب اقبال توسط مردم نیز خواهد شد، شفافیت در همه امور را امری الزامی دانست و گفت: در دستگاه‌های اداری و غیره با مشکلاتی در حوزه شفافیت روبرو هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در رفتار و عملکرد دارای شفافیت باشند، تصریح کرد: اگر به مسئله شفافیت توجه می‌شد شاهد بروز برخی مشکلات در شوراها و شهرداری‌های استان نبودیم.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر شفافیت رعایت می‌شد، پیمان‌های حوزه‌های شهری مورد سو استفاده قرار نمی‌گیرد و باید همه مسائل را به طور شفاف مطرح و بیان کرد و جلوی کسانی را که بخواهند از مسائل اداری سو استفاده کنند را خواهد گرفت.

 

زارعی یادآور شد: ابزار شفافیت اجازه سو استفاده نمی‌دهد و هیچ منعی ندارد افراد بدانند به عنوان نمونه ساخت یک پل چقدر برآورد اعتباری دارد و چه افرادی شرکت و چه کسانی با چه قیمتی برنده شدند و این مسائل محرمانه نیست.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس بیان کرد: تخلف در مواردی رخ می‌دهد که شفافیت وجود ندارد و برخی مواقع به جای صدور فراخوان آگهی‌ها برای یک قرارداد، اقدام به ترک تشریفات می‌شود.

 

وی به راهکارهایی برای شور انتخاباتی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی ابزار خوبی برای معرفی داوطلبان و کاندیداها به مردم است و در انتخابات به ویژه حوزه ریاست جمهوری تاکید بر این است که برنامه‌ها از سوی داوطلبان ارائه شود.

 

زارعی گفت: داوطلبان می‌توانند از فضای مجازی برای انتقال برنامه‌ها و طرح‌ها به مردم استفاده کنند و مردم باید دقت کنند آیا برنامه‌های داوطلبان عملیاتی است یا خیر و بعضاً شاهد ارائه برنامه‌هایی هستیم که برای عملیاتی شدن مشکلات قانونی دارد و قانون اجازه اجرای آن برنامه را نمی‌دهد.

 

وی ارائه برنامه‌های منطبق بر واقعیت، ارائه سوابق کاری داوطلبان را از جمله معیارها برای انتخاب دانست.

 

در این راستا در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.